MYCKET ATT GÖRA... 2015-04-19

- Jag vet inte hur mycket mer jag orkar! flämtade Buller.
- Men du kan ju ta det lite lugnare, du måste inte springa iväg å kolla minsta lilla ljud, suckade Bang.
- Men jag lovade ju att jag skulle vakta dig och valparna! Det var mitt ansvar men jag kan inte sova och jag måste springa heeeela tiden... gnällde Buller
- Jag kan vakta själv en stund så kan du sova, lovade Bang.
- Åhhh det känns som om jag sviker er allihopa... Buller hängde med huvudet så nosen doppade i golvet.
- Sluta gnälla, de räcker med att jag hör valparna hela natten när de gnäller och skriker. Gå och lägg dig! Jag får hjälp av matte till att presentera alla valparna med namn så jag har att göra ändå utan att behöva lyssna på dina tirader! Bang stirrade bestämt på Buller och förväntade sig mothugg men Buller sov redan...
Nu måste matte ta kontrollen över skrivandet och berätta om namnen! Alla valparna är döpta efter vuxna som fanns runt mig när jag växte upp. Kompisars föräldrar som med tiden kom att betyda mycket för mig, släktingar och goda vänner. De flesta av dessa härliga människor är vid full vigör och jag hoppas de uppskattar denna lilla gest av uppskattning från min sida! Valparnas namn står på fotona...
 
Visskys matte
2015-04-21 @ 21:28:26

Vilka härliga namn! Jättefina är dom små. Lycka till!

Svar: Nämen HEJ! Kul att du har hittat d små liven... Visst är de söta? Fattas bara med en så mysig morbror... Ha de gott!
Systrarna Buller och Bang.

whippetfrälst
2015-04-29 @ 16:00:11

Åh såna godingar! Men det börjar bli dax för fler valpbilder! Är inne och tittat i det tysta var och varannan dag för uppdateringar om de små liven!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

systrarnabullerochbang.blogg.se

Mina hundars betraktelser och funderingar över livet.

RSS 2.0