KATTSKIT... 2014-10-01

- Ja, sa Buller - det tycker jag verkligen!
- Men varför? gnölade Bang.
- För att den nya katten får det!
- Matte blir vansinnig om du försöker testa den teorin i verkligheten, fortsatte Bang
 
Buller suckade tungt och tog satts inför ytterligare en övertalningsrunda. Skam den som ger sig! Hon harklade sig och började om för att på ett pedagogiskt vinnande sätt få Bang på sin sida.
 
- Om nu katten får skita inne så måste även vi få det! Det handlar om rättvisa mellan alla i flocken tycker jag. Buller lutade sig nöjt tillbaka. Argumentationen var kristallklar.
- Inte i min korg i alla fall. Det räcker med att du haft sönder min sköna dyna i köket, muttrade Bang.
- Ok det kan duga med golvet. Eller kanske uppepå kattlådan??! Buller anade en öppning.
- Nä så gör inte whippets. Katter gör det men inte vi. Vi är för fina för det. Eller i alla fall jag... Bång satte upp näsan i vädret med "viktighetsminen" på.
 
Buller lade ner huvudet. Tusan, tänkte hon. Plötsligt log Bang.
 
- Vet du vad Buller? Vi äter upp kattskiten istället!! Det är mycket mer hygieniskt så då blir nog matte glad!!
 
 
 
  
sr. Carina
2014-10-09 @ 00:14:29
URL: http://sommarhunden.blogspot.se

Hihi, inte för att jag vet om en whippet kan ta sig in i en kattlåda (om den är täckt i alla fall), men min italienare Belle använder flitigt Philemons låda (som är täckt) när det regnar ute. Så ni kan väl försöka i alla fall? Eller kräva att katten har en låda utan lock?

Nospussar från sr. Carina, Belles matte.

Svar: Vi ska diskutera detta med matte. En egen kattlåda vill vi ha!!
Systrarna Buller och Bang.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

systrarnabullerochbang.blogg.se

Mina hundars betraktelser och funderingar över livet.

RSS 2.0