Pojksnack.... 2014-10-07

Bang körde upp näsan i vädret extra långt med "viktighetsminen" på plats.
- Men jag då? gnydde Buller, ska inte jag få följa med då?
- Nä, svarade Bang överlägset, det blir bara jag och matte förstår du. Jag är en stor flicka nu och egentligen skulle jag ha hälsat på min pojkvän redan i våras men så blev det inte så i alla fall. Jag tror det var något med en väldigt trasig bil åsså blev matte tvungen att köpa en ny...
- Jag vill också ha en egen pojkvän, muttrade Buller. - Jag vill också ha egna valpar.
- Om du är duktig och växer som du ska och är snäll så kanske... svamlade Bang lite osäkert. Hon kom på att hon inte visste riktigt vad som krävdes egentligen. Hon tänkte efter noga och sade sedan;
- Du måste lära dig att vika öronen rätt!
- Va?! Dom är jättefina precis som de är! protesterade Buller och såg sur ut. - Dessutom så hör jag väldigt bra och dom låter "flappflappflapp" när jag skakar på huvudet! Vad mer kan man begära?? Buller kände sig förnärmad.
- Ok ok ta det lugnt! Bang tänkte lite till. Det var nog inte öronen det hängde på trots allt. Hon suckade tungt och meddelade - Jag vet inte vad som behövs. Vi är ju whippets så snygga och snabba är vi ju rent naturligt. Snälla också för den delen...
- Jag vet! tjoade Buller högt. - Jag får fixa min egna pojkvän! Och nu när jag tänker efter så har jag ju redan världens bästa pojkvän, taxen Mezzo som vi brukar träffa!!
- TAXEN?!! Bang drog efter andan... - Men... Men... hur kommer de valparna se ut???
- Enkelt, svarade Buller - de blir världens snabbaste navelludd!
sr. Carina
2014-10-07 @ 21:38:11
URL: http://sommarhunden.blogspot.se

*fnissar* Min italienska vinthund Belle hälsar att hon fick inte välja själv, utan hennes originalmatte presenterade henne helt enkelt för den kille som blev pappa till de sex valparna (det var två och ett halvt år sedan). Så Bang kanske skall sätta lite press på sin matte istället för att grunna på hur öronen är vikta?

(Hittade hit via Helena Andersson på FB och vill bokmarkera bloggen i Belles blogg)

Nospussar till de vackra tjejerna från Belles matte.

Svar: Ja det är inte lätt att vara hund och inte veta vad som egentligen krävs... Bangs blivande fästman är sedan länge bestämd, det är bara att invänta löp... Kul att du hittat min blogg!
Systrarna Buller och Bang.

Anonym
2014-10-08 @ 19:19:55

Har ni kollat om fästmannen är kinkig med öron-vikningen? Jag tror han uppskattar de snabba benen i alla fall. Kul att Bang har fått en syster randig! Kram på er hela hopen! Tantolga

Svar: Hej Tantolga! Kul att du tittar in här! Kram tebax - det kanske dröjer ett tag nu innan vi träffas...
Systrarna Buller och Bang.

Eva H
2014-10-11 @ 15:26:55
URL: http://fyrfotingar.blogspot.com

Jag som är uppvuxen med (o fortf älskar) taxar och tidigare blivit erbjuden en så'n som ni som jag tyvärr inte kunde ta då, jag bokar omedelbums en valp!
(Då hade jag rätt då, att jag kände igen ditt namn från Helena och Sigge :D )

Svar: Bang sträcker stolt på sig och viskar till Buller att hon hade på känn att hennes valpar skulle bli populära... Det är ju några månader kvar dock...
Systrarna Buller och Bang.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

systrarnabullerochbang.blogg.se

Mina hundars betraktelser och funderingar över livet.

RSS 2.0