Väldigt känsliga näsor... 2014-10-03

- Kände du? undrade Buller.
- Vad? mumlade Bang sömnigt. - Jag sover ju!
- Doften. Känner du den märkliga doften?
- Jag känner bara hur sömnig jag är.
- Jamän den passar inte in den däringa doften. Inte alls lika trevlig som min doft, jag är väldigt nöjd med den idag. Daggmaskar är alltid rätt att rulla sig på anser jag! skrävlade Buller med kännarminen på.
- Du har rätt, det är något annat. Skarp och otrevlig lukt som sprider sig... Bang lyfte på huvudet och nosade i luften.
- Usch! Det går ju knappt att andas! Vad i hela världen är det som händer? Bang nös.
- Jösses! Jag måste ut! Kan...knappt...andas... Buller flämtade.
 
Plötsligt förstod Bang vad det var. Hon lutade sig tätt intill Bullers öra och väste;
- Det är matte som fisit!  
- Fruktansvärt! Vad äter den där människan egentligen när vi inte håller koll??
 
Irene
2014-10-09 @ 09:43:16

Hi hi =) =)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

systrarnabullerochbang.blogg.se

Mina hundars betraktelser och funderingar över livet.

RSS 2.0