MÅLTIDSBEKYMMER... 2014-10-17

- Men jag vill verkligen inte ha det! Jag tror det kommer göra ont i magen när man svalt ner det! ylade Buller.
- Lugna ner dig! Jag har ju sagt minst hundra gånger att matte vet bättre än så! svarade Bang fast en liten gnutta oro fanns allt i rösten ändå.
- Men hon SA ju att bilen hade kokat! Man kokar mat eller hur? Jag vill INTE ha kokt bil till middag!
- Nej det är nog segt, medgav Bang.  - Och hårt.
- Plastig smak! Det spelar ingen roll hur länge den kokat, det går inte att få bort plastsmaken tror jag.
- Hoppas hon ger det till katterna istället. De kanske gillar kokt bil?!
- Jag fattar ingenting! Sa Buller sanningsenligt. - Varför köra bilen flera mil hemifrån om den bara ska koka?? Blir det bättre om den står vid vägkanten när den kokar?? Ska man inte använda en gryta när man kokar något?
- Nja bilen verkade koka alldeles själv liksom, funderade Bang. - Men jag tycker att matte har planerat det hela lite konstigt ändå, varför inte vara hemma när den ska koka? Nu blev det ju jättekrångligt när den kokta bilen inte ville köra hem oss...
- Åh jösses, jämrade sig Buller, - Hur ska det bli nu? Bilen är ju inte ens hemma och jag gillar att åka bil. Mycket bättre att åka i den än att koka den tycker jag.
- Nu kommer matte! Matdags!! Vi får hålla ihop nu, om hon serverar kokt bil så vänder vi bort nosarna!! Bang spanade oroligt mot tunnan med hundmat.
- Hurra! tjoade Buller, - vi får vanlig mat! Åh vilken lättnad!! Det är katterna som får bilen!!!
- Det kanske är viktigt för dom att få kokt bil ibland, du har väl hört att de låter som en liten motor flera gånger per dag?? Bang anade att hon just gjort en stor upptäckt.
- Det har du rätt i! Så omtänksamt av matte att ge oss alla vad vi behöver...
Belle
2014-10-21 @ 05:39:08
URL: http://sommarhunden.blogspot.se

Matte hälsar och tackar för gapskrattet... fast själv ser jag inget roligt i kokta bilar, för precis som ni älskar jag att åka bil och om er matte kokar bilen kan ni ju inte åka i den sedan! Vad tyckte katterna om kokt bil till middag? Jag frågade Philemon om han gillade sådan mat, men han bara stirrade mållös på mig en lång stund och sedan suckade han djupt och tassade sin väg.

Tass från Belle.

Svar: Tjena Belle! Det visade sig att inte ens katterna ville ha kokt bil, vi har inte kunnat hitta något annat användningsområde för den ännu men vi jobbar på det... Din katt verkar bete sig ungefär som våra när man frågar om något - total ignoration. Ha det gott!
Systrarna Buller och Bang.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

systrarnabullerochbang.blogg.se

Mina hundars betraktelser och funderingar över livet.

RSS 2.0